Grandes Jorasses – Crozov steber

Grandes jorasses blizu Chamonija

Prejšni petek (12. 9.) sva se z Janezom Svoljškom iz kranjskega odseka odpravila v Cham preverit obljubljene odlične razmere.

Po štartu ob 2 ponoči sva vlak na Montenvers ujela ob 10h. Do pod Jorassev naju je spremljalo sonce ter lepo narejen ledenik.

Po 6 urah dostopa sva si na seraku pod vstopom v Colton-Mac uredila bivak in poskušala nadoknadit spanec…vsaj jaz bolj ali manj neuspešno. Zvečer je prišla še megla in sneženje…sva vsaj na nekaj manj gužve upala …

Načrt, da z bujenjem ob 2 zjutraj prehitiva lene sotrpine in prva vstopiva v Colton.Mac klasiko, se je izjalovil točno ob 2h, ko je budilka napovedovala štart, pogled na steno pa dajal vedet, da so v želeni smeri vsaj že 3 naveze, na vstopu pa se mi lučk ni dalo šteti…pogled čez steno seraka na lednik pod nama je spominjal na velikonočno procesijo…ja gužva bo danes…

Nenavezana splezava čez vstopno 30 metrsko ledeno steno in se nato usmeriva v desno, kjer v Crozu ni bilo sledi. Croza solirava do prvih suhih raztežajev, pred katerimi enkrat zgrešiva smer s prečenjem v desno…nato pa plezava po liniji brez težav. Na stiku s Slovensko srečava še dve navezi, s katermi si nato radodarno delimo porcije lomečega se ledu (spraševal sem se, kaj je šele v Coltonu).

Izplezava ob 3 popoldan, zanimivo, z Janezom sem v Franciji plezal Ginat v severni steni Droitesov, ki ima zelo podoben izstop – vrh, ozek greben, kjer je najudobneje uredit abzajl in čim prej oditi … no takrat sva tudi izstopila ob 3 … Na abzajlih sva v soncu, in vsako čakanje na štantih izkoristim za globok spanec za par minut … nižje na ledneniku po prečenju krajne poči, najdeva gaz, ki naju preko labirinta serakov pelje na italijansko stran Jorassov. Po 7h sestopa in žal že zaklenjeni restavraciji, na jasi blizu avtobusne postaje zaspiva spanje pravičnega…

V nedeljo se po obilnejšem zajtrku v Courmuyaeru odpeljeva proti Sloveniji.